На сьогоднішній день стати батьками можуть навіть абсолютно безплідні пари скориставшись програмою “сурогатне материнство”. Сурогатне материнство досить таки обговорювана тема в сучасному суспільстві. Для деяких такий спосіб зачати дитину – злочинний, а для кого-то останній шанс створити повноцінну сім’ю. Сурогатне материнство – нове явище, яке має багато нюансів і питань. Не дивно, що воно обросло низкою міфів, як біологічних, так і правових. Тому, ставлення і відношення до такої програми у всіх різне

Сурогатне материнство “за” і “проти”

Найбільш активно це питання піднімає церква і суспільство. Вони висловлюють свій негативний відгук на основі віросповідання.

Таким чином, противники програми висувають ряд проблем, які на їхню думку не дотримуються етичних проблем сурогатного материнства

  • виношування дитини за гроші – рівносильно торгівлі людьми.
  • можлива загроза для здоров’я дитини і сурмами
  • негативний вплив на психіку сурмами
  • процес сурогатного не природний, а створений штучно людиною.

Існують і прихильники програми сурогатного материнства. Вони представляють свої аргументи на захист сурмам і тих, хто хоче скористатися їхніми послугами. На висунуті проблеми супротивників, прихильники мають свою відповідь:

  • перший і найголовніший аргумент на користь сурогатного материнства – єдиний шанс для безплідної пари отримати рідну дитину. За допомогою сурмам, тисячі сімей здійснили свою мрію мати дитину.
  • жінок на програмі ніхто не експлуатує. Всі дівчата беруть участь у програмі добровільно.
  • бажання допомогти безплідним родинам стати батьками.
  • скористатися послугами сурмами можуть і не тільки багаті

– якщо в якості сурмами виступить подруга або родичка, вартість може знизитися в кілька разів.

У підсумку, скористатись допоміжними репродуктивними технологіями – залишається за кожним індивідуально.

Ставлення церкви до сурогатного материнства

Ряд конфесій заперечує сучасні допоміжні репродуктивні методи, в тому числі – сурогатне материнство, етика в даному випадку ніякого відношення не має. Можливість народжувати дітей вважається виключно Божим даруванням. Якщо у подружжя дітей немає – значить, «так треба». Церковні противники вважають сурогатне материнство неприйнятним в усіх випадках.

Православна церква вкрай негативно ставитися до сурогатного материнства і вважає неприпустимим навіть якщо розмова стосується безкоштовних послуги. Згідно з православним віросповіданням, сурогатне материнство принижує гідність жінок. Це саме той випадок, коли релігія і сурогатне материнство стоїть по обидва боки. Основні аргументи висунуті церквою:

  • ущемлення сурогатної мами і дитини, яка народилася
  • дитина – “товар на продаж”
  • ставити під сумнів святість материнства
  • процес вагітності не є природним, а викликаний штучно.

Таким чином, в християнстві сурогатне материнство – це гріх, за який необхідно покаятися.

Що стосується католицької церкви, в основному, вони поділяють цю позицію, але існують і деякі відмінності. На відміну від православної церкви, священик католицької церкви не має права відмовитися від хрещення дитини.